Dag 2, Hollands landschap - Reisverslag uit Ferrara, Italië van TedenErik Loos-Appelman - WaarBenJij.nu Dag 2, Hollands landschap - Reisverslag uit Ferrara, Italië van TedenErik Loos-Appelman - WaarBenJij.nu

Dag 2, Hollands landschap

Blijf op de hoogte en volg TedenErik

13 Oktober 2018 | Italië, Ferrara

Dag 2, Hollands landschap

Na een goede nacht slapen, ondanks ons zeer matige bed, vertrokken we met een nevelig zonnetje richting Ferrara!
Dit is één van de drie grote steden die we aandoen op onze reis naar Rome.
De tocht ging voor een groot gedeelte langs een smal beekje, met aan beide zijde een weids uitzicht. Alsof je door de Wieringermeer fietste.
Ik had wel eens van de Po-vlakte gehoord maar dat het zo vlak was hadden we beide niet verwacht, daarbij nog een klein windje in de rug, dus waren we redelijk op tijd in Ferrara.
Vlak voor Ferrara rivier de Po overgestoken en hebben daarbij meteen de Po-vlakte verlaten
Ferrara is een mooie oude stad met een groot kasteel in het midden, daar om heen veel leuke terrassen en eettentjes, daar hebben we ook even gebruik van gemaakt omdat we op tijd aangekomen waren en we ‘Leven tenslotte niet voor straf’!

Groet
Ted en Erik