"laatste Alpen blik" - Reisverslag uit Oberhausen, Duitsland van TedenErik Loos-Appelman - WaarBenJij.nu "laatste Alpen blik" - Reisverslag uit Oberhausen, Duitsland van TedenErik Loos-Appelman - WaarBenJij.nu

"laatste Alpen blik"

Blijf op de hoogte en volg TedenErik

15 Oktober 2016 | Duitsland, Oberhausen

Dag 10

"laatste Alpen blik"

Na een uitgebreid ontbijtbuffet en een praatje met de eigenaar van ons pensionnetje (in ons goedste duits), zijn we vanmorgen weer van start gegaan rond negen uur.
Met een zonnetje op onze bol was het vanmorgen een stuk warmer dan de laatste dagen.
Je kan merken dat we al een stukje lager gaan.
Gisteravond de fietsroute voor vandaag nog ff doorgenomen concluderen we dat we vandaag door een heel mooi gebied zouden gaan met o.a. de Ammersee
Let op! Wel 10 km lang?
Ze noemen dit plasje dan ook gelijk maar een zee?
Daar aangekomen hebben we gelijk maar een mooi fotootje geschoten voor ons plakboek, achteraf gewoon mazzel gehad.
Want.......... Voor de rest hebben we er eigenlijk helemaal niks meer van meegekregen van deze plas.
Wat echter zo jammer is dat er wel een mooi fietspad ligt maar de gemeente al een paar jaar vergeten is om de bosages /bomen te snoeien.
Dit belemmerd het zich richting deze See.
Voor de rest zijn we weer door kleine dorpjes gereden over het mooie duitse platteland.
De Alpen allang niet meer te zien in onze achteruitkijkspiegel.
Na 128 km in de beentjes zijn we eind van de middag aangekomen in de plaats Augsburg.
Hostelletje gevonden, ja dit is weer heel wat anders maar wel heel lux.
Morgen plakken we er weer een nieuwe dag aan vast met een "jarige Erik",met vast veel terrasjes en taart.

Morgen meer....

Gr. Ted en Erik.