"Stoelendans" - Reisverslag uit Liebenau, Duitsland van TedenErik Loos-Appelman - WaarBenJij.nu "Stoelendans" - Reisverslag uit Liebenau, Duitsland van TedenErik Loos-Appelman - WaarBenJij.nu

"Stoelendans"

Blijf op de hoogte en volg TedenErik

14 Oktober 2014 | Duitsland, Liebenau

Na weer een goede nachtrust zijn we vanmorgen vertrokken uit ons opnieuw zorgzame privat pensionnetje zur krone. Voor onze 8e dag, het dan 08.45 uur.
Dit keer stonden als eerst de laatste werrakilometers op het program.
we vertrokken nu ook weer met een heerlijk najaarszonnetje.
Rond 11.30 uur waren we aan het einde van de werra route, volgens het boekje dan, 261 km want de werra loopt nog een stukje door en gaat dan over in de weser.
Dit was voor ons het bijna noordelijkste punt op route.
Vanaf " Bad Karlshafen "gaat de route langs de rivier de Diemel in westelijke richting.
Onderweg doen we veel leuke steden aan met de kenmerkende vakwerkhuizen en de leuke straatjes.
Elke keer weer genieten.
Zo ook pakken we nog een pontje mee nadat we de kapitein wakker hadden gemaakt, hij had het kennelijk zo druk ! die man.
Morgen eerst nog een stukje Diemel en dan weer klimmen ruim 300 meter en vervolgens stroom afwaarts richting de lippe we gaan steeds meer richting Nederland.
Wat ons opvalt !!!! zag je vroeger in de laten jaren 70 in Nederland overal de sigaretten automaten hangen ? Hier in Duitsland kom je ze overal nog tegen , zie foto.
Morgen meer.......

Gr. E&T

• 14 Oktober 2014 - 23:06

Yvonne:

Hee T&E,
    Wat een mooie route lijkt me dit maar ik doe het jullie niet na hoor.
    Jullie houden in ieder geval woord door iedere dag te schrijven en wij door het te lezen.
    Xx

• 15 Oktober 2014 - 11:16

Liset:

Hoi lieve mannen,

Morgen al weer de 9e dag onderweg. Ik vind het knap dat jullie elke dag ongeveer 100 km fietsen, en wat ziet het er op de foto's goed uit. Ik zou er bijna zin in krijgen om het ook te fietsen....
    GRAPJE !!

Volgens de planning zondagmiddag weer thuis, en zoals jullie nu alles plannen gaat dit ook lukken. Ik ga mijn dienst omzetten, want wil jullie natuurlijk wel binnen zien komen !

Geniet ervan en hopelijk houden jullie het droog onderweg.

Xxx
    Liset

• 15 Oktober 2014 - 17:29

Anja:

Ik hoop ook dat jullie het droog houden voor onderweg , en dan kunnen alle emotie's los bij thuis komst......
    Wij wachten in spanning af zondag , succes , de laatste loodjes , xxxx

• 15 Oktober 2014 - 17:33

Erika En Cor Groenland:

Mannen, geweldig wat jullie doen.
    Prachtig ook die foto's erbij, krijg je een beetje meer n beeld van de omgeving.
    We waren ff uit Nederland, maar nu kunnen we jullie dagelijks volgen.
    Hoeveel dagen eigenlijk nog??
    Zitten jullie op schema?
    Succes

• 15 Oktober 2014 - 19:23

Kees En Riet:

Gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne reis verder!

• 16 Oktober 2014 - 08:21

Mart En Co:

Gefeliciteerd ook van ons. Het gaat goed heb ik gelezen.nog veel sucses voor de laatste kms.