"zon-dag" - Reisverslag uit Heringen, Duitsland van TedenErik Loos-Appelman - WaarBenJij.nu "zon-dag" - Reisverslag uit Heringen, Duitsland van TedenErik Loos-Appelman - WaarBenJij.nu

"zon-dag"

Blijf op de hoogte en volg TedenErik

12 Oktober 2014 | Duitsland, Heringen

Vandaag zondag 12 oktober 2014, een "echte zondag" wel te verstaan, lekker weer 20 graden.

Vanmiddag om 16.00 uur aangekomen in het leuke plaatsje Herlingen bekend om z'n kali mijnbouw.
Op het moment dat ik dit stukje " tik" kijken we uit op het kali gebergte of wel een afval berg,een indrukwekkend hoge berg van 200 meter hoog, die niet hoger mag maar wel breder wordt. ( zie foto )
Dit is het resultaat van 100 jaar mijnbouw. Uit deze mijn wordt allemaal delfstoffen gewonen.
Nou hoor ik jullie denken hoe komen zij aan die wijsheid!!! Ja, ja!
Wij hebben dit ons ook maar laten wijsmaken door nog snel een kortstondig bezoekje aan het kalimuseum te doen die op dat moment bijna dicht ging, maar voor ons twee nog wel 5 minuten langer open wilde blijven en de nodige informatie verstrekte.
Over de fietsroute van vandaag kunnen we eigenlijk wel kort zijn, een vlakke rit langs de werra rivier!! dit werd ons vanmorgen aan de ontbijt tafel al gemeld. Vanaf nu zou het dan ook alleen maar vlakker worden.
We gaan niet voor niks richting Nederland en aangezien we aldoor stroom afwaarts rijden wordt het alleen nog maar lichter fietsen voor ons?!?!
Daarom ook nog een klein stukje omgereden om het Gradierhaus te bezoeken bekend om z,n kuuroord met zoutbaden. Dit hadden we nog niet nodig vandaag dus weer snel doorgereden.

Gelukkig is er nog geen materiaal pech geweest en wij voelen ons ook nog uitstekend!
Wat valt ons op deze fietsreis!!!
Heel veel mooie uitgestrekte fietspaden langs de mooiste gebieden maar we komen na genoeg geen of helemaal niemand tegen op de fiets!!! bijzonder.
Morgen zullen we eens gaan tellen hoeveel fietsers we tegen komen!

Morgen weer een nieuwe update.
Gr. E&T

• 12 Oktober 2014 - 21:14

Lucella:

Hoi mannen

Ik lees jullie verslagen met veel plezier. nog veel plezier en hopelijk blijft het weer jullie gunstig . tot morgen

• 13 Oktober 2014 - 09:55

Albert:

Goedemorgen mannen,
    Diep respect voor jullie. Wij hebben zondag ook een fietstocht gemaakt met de meiden. Zij hebben nieuwe fietsen en ja dan moet er gefietst worden. Nu vinden zij het nog hartstikke leuk maar ben benieuwd of dat over een maand nog zo is. Als jullie een beetje doorfietsen dan zijn jullie er van het weekend. Zet hem op.

• 13 Oktober 2014 - 16:48

Pa En Moeders:

leuk verslag mannen,hier gaat alles ook door erik je sloten zien er weer keurig uit,en er zijn weinig giezen meer te vinden pa van moeders xxxx

• 13 Oktober 2014 - 19:13

Jos:

Morrie jôose,
    Lekker stukkie aan het fietsen, doen jullie goed. Onderweg nog een beetje informatie opdoen uit de omgeving en cultuur snuiven, geweldig.
    Op het bankje van de foto's van zondag zie ik Ted met allerlei gezonde voedingsmiddelen zitten dus epo is niet nodig. Succes met de komende vlakke kilometers.