" de kers op de taart" - Reisverslag uit Michelau, Duitsland van TedenErik Loos-Appelman - WaarBenJij.nu " de kers op de taart" - Reisverslag uit Michelau, Duitsland van TedenErik Loos-Appelman - WaarBenJij.nu

" de kers op de taart"

Blijf op de hoogte en volg TedenErik

10 Oktober 2014 | Duitsland, Michelau

Vanmorgen zag de wereld in vergelijking met gisteren er een stuk grijzer uit, was het gisteren het mooiste weer van de wereld met 23 / 28 graden vandaag zomaar 10 graden minder met een waterig zonnetje.
De beentjes voelde vanmorgen dan ook weer goed aan, geen centje pijn naar al dat klimmen en klauteren van gisteren.
Wat Zou deze dag weer in petto hebben?
Met volle moet vertrokken vanuit ons gezellige pensionnetje " Bergblick" voor onze 4e etappe.
We gingen richting het Fichtelgebergte 870 meter hoog, gelijk de hoogste berg van dit fietsavontuur, nou dat hebben we geweten! Het luie zweet stond binnen 10 minuten al weer op de rug, ik was net opgedroogd!! Tjonge jongen er komt geen eind aan aan al dat klimwerk dacht ik nog, na een uur fietsen waren we net 14 km verder! hoe komen we deze dag weer door!!!!
Maar dan! na elke klim komt ook weer een afdaling en hoe? 10 km afdalen met een leuk tempo daar wordt een mens weer vrolijk van, vandaar die kers op die taart na al die inspanning.
Na deze afdaling was het min of meer een vlak parcours, de hele rit voer langs de rivier de " Main" prachtige plaatjes.
Even goed mochten we ook vandaag weer alternatieve routes bepalen !! Niet onze sterkste kant blijkt, we kiezen aldoor de lastigste route en zo sta je dan zomaar in een weiland of bij een verlaten spoorbrug, verzin het maar ! naderhand kunnen we er wel om lachen.
Na 100 km vandaag op de teller en 17.00 uur op de klok komen we aan in het plaatsje Schwürbitz op zoek naar een slaapplek, maar helaas die was er niet! doorfietsen dus en zo zitten we nu in het plaatsje Michelau in Oberfranken en weer in een pensionnetje.
Weer geweldig, eerst lekker opfrissen en nog wat eten ff slapen en dan op weg voor de 5 e etappe.
Tot morgen.....,.....

• 10 Oktober 2014 - 22:30

Patricia:

Heey mannen , heb ff geduurd maar daar is ze hoor 'sorry dat ik jullie niet eerder succes en een behouden vaart toegewenst heb (-;
    Ziet er super stoer uit en respect hoor `volgens mij hebben jullie het onwijs naar jullie zin en komen op prachtige plekken .
    heel veel sterkte en plezier verder met de reis en verwacht dat ik gewoon een biertje kan komen halen op je verjaardag Erik .
    Heel veel groetjes van Patricia

• 10 Oktober 2014 - 23:23

Marcel:

Gaat al lekker, zoals we het kunnen lezen.
    Valt wel tegen zeker na een 100 tal km dat jullie weer verder moeten naar een ander dorp voor een slaapplekje ?
    Wij gaan straks om een uurtje of 10 richting de eifel maar dan maar met de auto.
    Hopende dat we dan ook een lekker temeratuurtje hebben voor het lekkere vakantiegevoel.
    Weer een beetje op de hoogte, vanaf deze kant,
    Groet van ons

• 11 Oktober 2014 - 14:35

Carin:

Als ik het alleen al hoor doet mijn kont al zeer. Ik houd het bij de elektrische fiets en dan mooi in ons vlakke, vaak winderige Nederland. Succes voor de komende dagen. Groetjes Carin en Ton